Om Fisker og Nielsen

Vores podcast ‘Rundt om Skolen med Fisker og Nielsen’ laver vi både til, for og med forældre til skolebørn. Vi undersøger og fortæller historier om de normer, forventninger, fakta og forestillinger, der knytter sig at være forældre til skolebørn i dag – vi vinkler hellere end gerne på løsninger og går ikke af vejen for også selv at blive klogere undervejs.

Hvis du har en ide til et emne, vi skal tage op, så send os gerne en besked – enten på vores sociale medier eller pr. mail til Jonas på jonasgfisker@gmail.com eller Birgitta på birgitta@gomeznielsen.dk

Du finder podcasten på alle de store podcastplatforme – bare søg på Rundt om Skolen.

Du kan også følge os på de sociale medier. Det er der, vi laver opslag om vores nyeste afsnit og det er også via dem, at vi løbende inviterer dig med ind i arbejdet med podcasten.

Jonas Fisker og Birgitta Gomez Nielsen laver Rundt om Skolen sammen som afgangsprojekt til fagjournalistuddannelsen på DMJX.

Jonas er uddannet lærer og arbejder som afdelingsleder på en stor folkeskole. Han har en diplomuddannelse i ledelse og ti års erfaring som leder i den danske folkeskole. Jonas er også selv far til to skolebørn i udskolingen.

Birgitta er cand.scient.pol og har en Phd-grad i Statskundskab. Hun har mere end ti års erfaring som underviser, konsulent og chefkonsulent. Hun har senest arbejdet med interventioner og aktionslæring for Forældreforeningen Brug Folkeskolen. Birgitta er mor til to skolebørn i indskolingen.

Begge kan være at finde engang imellem som debattører i den offentlige debat men i podcasten Rundt om Skolen er afsættet uafhængig og inddragende journalistik.